Presne tak história značky DACIA sa traduje do r.1968,keď sa v Colibasi pri Pitešti začal montovať licenčne francúzsky RENAULT 8,ako DACIA 1100. Bol určený výlučne na domáci trh a prvé vozidlo dostal ako dar vtedajší prezident ,súdruh Nicolae Ceasescu .
http://auta5p.eu/katalog/dacia/dacia_1100_02.htm
V tom istom roku bol v otcovskej fabrike Renault skonštruovaný Renault 12,základ pre DACIU 1300 a všetky odvodené modely. V Rumusku sa začala Renaulty 12 sprvu montovať z dovezených súčiastok,neskôr ich nahradili vlastnými, v r.1969,prvé vozidlo bolo zmontované v závode UAP 23.8.1969,ale podľa rôznych informácii sa sériova výroba rozbehla naplno až v r.1971.&prvé vozidlá boli montované prevážne s francúzskych dielov,výnimku tvorili akurát pneumatiky zn.VICTORIA,ktoré sa nevyznačovali práve najlepšími jazdnými vlastnosťami a naši motoristi ich radi nahradzovali,po ich doslúžení našimi BARUMkami,ktoré zaručovali lepšie správanie sa vozidla na mokrej vozovke,ktoré sa s rumunskými pneumatikmi nedalo zrovnať s R12 obutým na MICHELINkách, Na našich cestách sme sa stretávali aj stretávame ako s R12 tak Daciami 1300 zo 70.rokov dodnes
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/39 ... tove-auto/
http://www.renaultclub.cz/renault_12.html
nieje to náhoda,že Logan pripomína líniami karosérie legandárny R12,boli aj foto fikci akoby asi vyzeral R12 dnes,reku, pekne,ale neuhádli,predsa R12 žije stále,sťaby Logan
možno poslúži ako inšpirácia pri inovácii Logana ,tento nápad pochádza zo Španielska
Začalo to v r.1968
Začalo to v r.1968
Naposledy upravil(a) alvin dne úte 21. čer 2011 9:14:31, celkem upraveno 1 x.
HYUNDAI GETZ 1.1i/2004,svojho času som používal aj a staral sa o "Lagana" :D / 2008,1,4 MPI ,naj. okolo 20 000 km.medzičasom už predaný :(
Začalo to v r.1968
Dobový test Dacie 1300 z r.1976
http://mototechna.wz.cz/dacia1300.htm
Prvé Dacie 1300,ako si ja pamätám sa objavili na našich cestách začiatkom r.1972,Francuzsky Origoš R12 o rok skôr a práve to bolo pre mňa najprv prevapko,ke´d sused na jar 1972 prišiel na novej R12,ale s iným logom na prednej maske,,krajším ako Renaulťácky kosoštvorec a iným ,štýlovým nápisom na veku kufra vzadu,ako som bol zvyknutý u R12,ktorých parkovalo v okolí niekoľko .Licenčné záväzky automobilky UAP (Uzina de Autoturisme Pitesti) voči francúzskemu Renaultu vypršali v r 1980,po tomto roku sa Dacie vyrábali už len čiste pod rumunskou taktovkou a z ich dielov,čo nemalo zrovna dobrý vplyv na postupne upadajúcu povesť kvality vozov tejto značky.Všetko sa zvrátilo k lepšiemu až opätovným návratom Renaultu do tejto firmy,niekedy na sklonku minulého storočia.ale niekdajší majitelia prvých 1300-viek na ne dodnes nedajú dopustiť a veru poniektorí sa po rokoch vrátili k tejto značke a dnes jazdia na Loganoch,či Sanderách.
Pre záujemcov ešte dobový test francúzskeho originálu - v angličtine
http://www.aussiefrogs.com/articles/renault_12/
break (kombík)
http://www.flickr.com/photos/triggersca ... 860273584/
Prvé Dacie na našom trhu patrili skôr medzi také "hoch" teda vyššie cenené vozidlá,už samotná cena 68 000 Kčs, t.j takmer dvojnásobok ceny ľudového Trabanta, ich neradili medzi ľudovky,ale než nastal u nás rozmach predaja ruských Žiguli/Lada,čo sa jednalo zas o licenčný výrobook Renaultu konkurenčného FIATa 124, Dacie vyplnili medzeru medzi vozmi na naše vtedajšie pomery strednej triedy ako bol wartburg 353 či Renault 6,FIAT 128 a vyššej kde sa radili R16,Simca 1301/1501 či FIAT 125p a prvé, Dacie ,čo si pamätám vlastnili v našom susedstve lekári a majster autoservisu ,takže svojim spôsobom sa považovali Dacie 1300 na vtedajšie pomery za prestížne vozidlo,než tuctovú ľudovku od spomenutého r.1972 tak do r.1976,keď sa šlágrom stali u nás ruské LADY a nieltorí z majiteľov Dacii na ne aj presedlali
http://mototechna.wz.cz/dacia1300.htm
Prvé Dacie 1300,ako si ja pamätám sa objavili na našich cestách začiatkom r.1972,Francuzsky Origoš R12 o rok skôr a práve to bolo pre mňa najprv prevapko,ke´d sused na jar 1972 prišiel na novej R12,ale s iným logom na prednej maske,,krajším ako Renaulťácky kosoštvorec a iným ,štýlovým nápisom na veku kufra vzadu,ako som bol zvyknutý u R12,ktorých parkovalo v okolí niekoľko .Licenčné záväzky automobilky UAP (Uzina de Autoturisme Pitesti) voči francúzskemu Renaultu vypršali v r 1980,po tomto roku sa Dacie vyrábali už len čiste pod rumunskou taktovkou a z ich dielov,čo nemalo zrovna dobrý vplyv na postupne upadajúcu povesť kvality vozov tejto značky.Všetko sa zvrátilo k lepšiemu až opätovným návratom Renaultu do tejto firmy,niekedy na sklonku minulého storočia.ale niekdajší majitelia prvých 1300-viek na ne dodnes nedajú dopustiť a veru poniektorí sa po rokoch vrátili k tejto značke a dnes jazdia na Loganoch,či Sanderách.
Pre záujemcov ešte dobový test francúzskeho originálu - v angličtine
http://www.aussiefrogs.com/articles/renault_12/
break (kombík)
http://www.flickr.com/photos/triggersca ... 860273584/
Prvé Dacie na našom trhu patrili skôr medzi také "hoch" teda vyššie cenené vozidlá,už samotná cena 68 000 Kčs, t.j takmer dvojnásobok ceny ľudového Trabanta, ich neradili medzi ľudovky,ale než nastal u nás rozmach predaja ruských Žiguli/Lada,čo sa jednalo zas o licenčný výrobook Renaultu konkurenčného FIATa 124, Dacie vyplnili medzeru medzi vozmi na naše vtedajšie pomery strednej triedy ako bol wartburg 353 či Renault 6,FIAT 128 a vyššej kde sa radili R16,Simca 1301/1501 či FIAT 125p a prvé, Dacie ,čo si pamätám vlastnili v našom susedstve lekári a majster autoservisu ,takže svojim spôsobom sa považovali Dacie 1300 na vtedajšie pomery za prestížne vozidlo,než tuctovú ľudovku od spomenutého r.1972 tak do r.1976,keď sa šlágrom stali u nás ruské LADY a nieltorí z majiteľov Dacii na ne aj presedlali
HYUNDAI GETZ 1.1i/2004,svojho času som používal aj a staral sa o "Lagana" :D / 2008,1,4 MPI ,naj. okolo 20 000 km.medzičasom už predaný :(